Thursday, May 27, 2010

Mencandat sotong di Terengganu

Ahoy ahoy!Actually before Hello was invented by Thomas Edison, Alexander Graham Bell initially used 'Ahoy' as a telephone greeting.Ces.Dah macam National Geography kat TV2 la pulak. Sudah, sudah, sebenarnya I've been involved in some activities what we called "candat sotong" or bahasa simplenya "menangkap sotong" *peace*

Aku ni bukannya suke bebenor dengan aktiviti-aktiviti air yang masin, busuk and uncormfortable.Tapi just to feed my curiousity, aku pon join la budak-budak sengal tu.Hehe.

Wallah...this is our squid yang dikerjakan oleh our instructor yang konon-kononnya menggoreng tapi can u imagine, they fried it along with the squid ink?Euwwww.Tengok je makes me feel like throwing up!Sorry, i'm so fussy when it comes to food =)


Sebahagian daripada sotong-sotong yang telah kehilangan keluarga.Sotong-sotongku.I luv u1

The squid turns to red.Old folks believe that because of it getting angry.Yeke?


My instructor, Kapten. Dia memang malas nak layan aku sebab aku tanya banyak sangat.Last-last dia amik candat aku, dia yang candat kan.Haha. Sadly, dia tak dapat, aku yang dapat!
Aku : Berapa lama da keja ni?
Kapten diam kejap and then bergelak sakan! Muda gila dowh, mati-mati aku ingat dia nelayan. Sorry (T_T).Tapi tidaaaak.Pegawai Sains kat UDM.
Sunset XD

Ni la salah satu sebab aku tak suka aktiviti-aktiviti adventure. Nampak tak hole kat belakang tu???Can u believe that is LOBANG JAMBAN!!!!!Seriously!Tapi tak tau la kalau orang-orang kapal tu kencing aku!
O
M
G
Mati hidup balik mati balik pon.Never!
Port aku mencandat sampai tersengguk-sengguk

Is it breathtakingly beautiful

Masjid Besi?Masjid Kristal?Entah,aku pon confuse!


Some of us,gambar kelas tak tau la ada di mana?
p/s Yang kat belakang tu memang stalker gila la.

2010, 21-23 May

2 comments:

Ahya said...

hahahah.
next post, tolonglah tunjuk step by step cara mencandat sotong nadia!

pleaaassseeeeee!! :P

lol

n a d i a said...

hahaha baekkk!